© World Guide ®

 

© World Guide ®
Интересно
Открий България
Вдъхновяващ свят
Дестинации
Връзки



Интересно / Любопитно

22 Март 11, 13:52
Полет в бизнес-класа: нито една загубена минута


 
Полет в бизнес-класа: нито една загубена минута

 

За пътниците със самолетни билети за бизнес-класа се създават специални условия: започвайки от възможността за пълна шумоизолация и наличието на всевъзможни технически приспособления и завършвайки с разкошни седалки-кресла, които с едно натискане на копче се превръщат в удобни пълноценни легла. И всичко това само заради факта, че тези пътници са делови хора, едни от най-редовните клиенти на авиокомпаниите. Превозвачите ги ценят и харчат за обзавеждане на салоните бизнес-класа милиони.


Вдъхновяваща статистика

Според разчетите на аналитици, купуващите скъпи самолетни билети осигуряват на авиокомпаниите от 30 до 50 % от дохода. При това подобни места заемат по-малко от 10% от всичките пътнически места в самолета. Затова пък тяхната цена е значително по-висока. Тарифите за бизнес- и иконом-класа се различават от два, до десет пъти. Например, полет с "Аерофлот" Москва — Дубай — Москва в "иконом" струва около 500 $, а в бизнес-класa над 2 500 $. За иконом-класа на "Аерофлот" на полет Москва — Лондон — Москва ще Ви поискат 430 $, за "бизнес" - над 3 000 $. Такава е световната практика. За сравнение цената на същия полет Москва — Лондон — Москва с British Airways примерно е същата. 

Независимо от цените, бизнес-класата е суперпопулярна. Почти не съществуват полети, на които да я няма. Даже чартърните компании отделят нясколко места, които специално са оборудвани за деловите пътешественици.  Какво да говорим за редовните линии, далечните полети и такива направления като Тайланд, Сингапур, Канарите и Сицилия, Арабските Емирати и Майорка, самолетни билети за бизнес-класа на тези полети да се купят не е никак лесно в сезона на отпуските.


И все пак изначално бизнес-класата не е създавана за масовия турист, а за  предприемачите. Задачата пред авиокомпаниите е била следната: как да направят пътуването на своите делови клиенти максимално комфортно и да им отправят предложение, от което те няма да могат  да се откажат. Логиката е била проста: тези хора обичат парите, и следователно никога няма да престанат да се занимават с бизнес, т.е. да правят още пари и следователно много да пътуват. Гаранцията за успеха на бизнес-полетите би била обеспечена автоматически, стига тези клиенти да станат постоянни. Предстояло само да се предвидят потребностите и очакванията на тези пътници.


Така авиокомпаниите стигнали до извода, че тези състоятелни особи ценят най-много своето време. При това освен пунктуалността на компаниите и удобното разписание, за тях е важно рационалното пребиваване на борда, за да може дори такива традиционни за полета процеси, като хранене и сън да са изключително пълноценни и полезни за тях. И разбира се всеки пътник от бизнес-класа би трябвало да разполага с пълен комплект от офис техника и услуги.


В крайна сметка авиокомпаниите предложиха всичко това на своите бизнес-клиенти и дори много повече. Сервисът с всяка година става все по-изискан и съвършен. За това превозвачите не жалят никакви пари. За миналата година само за модернизация на салоните бизнес-класа компанията British Airways е похарчила 100 милиона фунта, а тя и така многократно е била лидер в номинацията "Най-добра бизнес-класа" в различни класации.


Или друг пример. Руската "Трансаеро" своите разходи за оборудване на салоните бизнес-класа не афишира, но отбелязва, че "цената на едно кресло в тях е съпоставима с цената на малолитражен автомобил". Кое кара авиокомпаниите да правят такива съществени капиталовложения? Работата е в изключителната конкуренци за тези богати пътници.


Фирмите буквално се борят за всеки един "скъп гост" за да го качат на своя борд. Ако са изчерпани възможностите да бъде обеспечен с всичко необходимо във въздуха, то конкуренцията се пренася на земята – започвайки от резервация на самолетни билети,  пътуването до летището и завършвайки с изпращането след кацането на самолета. Сътрудниците на авиокомпаниите правят всичко необходимо за да могат бизнес-пътниците да се почувстват като изключително важни персони. А те на свой ред отговарят с пълна взаимност. И това е напълно разбираемо: клиент попаднал поне веднъж в бизнес-класа и почувствал разликата, е много трудно да се откаже от нея при бъдещите си пътувания!

Обувки онлайн


0.0845