© World Guide ®

24 Март 11, 09:40 / Автор: Venera Petkova
Хърватска, сън ли беше?

Хърватска

Ако някой Ви е казал, че Хърватска е красива, то Ви е излагал. Хърватска е една малка приказна страна, която е събрала в себе си разнообразни природни и културни забележителности.

Ако винаги сте искали да отидете до Дубровник, то нека ви кажа, че всички други по-малко известни места са не по-малко обаятелни и красиви. Четейки този пътепис, може би мечтаете да отидете там, но си милите че е много скъпо. “Много” е относителна дума, която за всеки тежи различно, затова ще Ви кажа, че ако имате излишни 300 Евро, може да си позволите обиколка из Хърватска и Словения за 8 дни като се докоснете до историята на страната, топнете крака в морето, наемете си каяк, посетите Плитвице, разходите се из хърватските градове с венециански стил, отпочинете в Загреб за 2 дни, опитате гозбите и хърватската бира от местните пивници.

Plitvice/Плитвицеstory_photo

И това не е всичко, безплатно, т.е. включено в тези триста евро ще посетите невероятната Постойна яма в Словения и предямския град. За да си позволите да бъдете приказен герой за седмица, то трябва да имате кола, способна да измине 3000 км, още 3-ма другари, за да си поделите транспортните разходи, които са около 512 лева (пътни такси, винетки, паркинг и бензин ако колата ви гори 7/100) и разбира се да имате авантюристичен дух и да намерите изгодни места за спане ;))

Как всичко се случи? Събрахме се 7 човека, качихме се в две коли, натоварихме палати, чували и поехме към Хърватска. Основната причина бе да отидем в Плитвице, най-известният и най-голям национален парк на Хърватска, където можеш да замреш от удивление. Колкото хиперболи и олицетворения да използвам не бих могла да опиша насладата, която изпитах, като отидох там и прекарах 8 часа. Бих казала, че всички снимки в интернет бледнеят пред величието и красотата на природната действителност.

Понеже Плитвице може да се разгледа за ден, затова решихме да посетим хърватското крайбрежие за два дни, за да го набележим като бъдеща морска дестинация. Понеже бяхме само на 5 минути с кола от Rovinj, който се намира точно срещу Венеция, решихме да наминем и да видим архитектурата му. Словения е само на 2 часа път с кола от Rovinj, затова нямаше как да пропуснем

Rovinj/Ровини: по един коктейл след жаден денstory_photo

Постйна яма и предямския град, които се обикалят за около 3 часа. Най-накрая след още два часа път се озовахме в Загреб. Загреб е много красив и зелен европейски град. Има стара и нова част, може да задоволи всеки женски каприз с криви малки романтични улички, пълни с бутици в горни град и красиви зелени паркове с фонтани в долни град. А за мъжката част от компанията препоръчвам бирариите, за да има разбирателство между Марс и Венера и вечерта всеки да е доволен ;)).

Нашият преход свърши с концерта на Guns’, за който научихме съвсем случайно, и който още по-случайно съвпадна с двете ни вечери престой в Загреб!

В събота Загреб ми посрещна с тих и спокоен дъжд, който според прогнозата нямаше изгледи да спре до понеделник. Вместо да уважим местните молове и да се отдадем на шопинг терапия, ние предпочетохме да запазим еврата си за следващата екскурзия, качихме се на колите и потеглихме по аутобана за България, събрали куп спомени и с надежда да се върнем догодина пак.

Хърватска ни очарова не само с забележителностите и природата, но и с поддържаните пътища и зелени площи.

Rovinj/Ровини story_photo

Хърватите косят тревата си денонощно. Бих казала, че това е визитната картичка на страната. Въпреки, че не са в евро съюза, през границите им се минава с лична карта, както правехме по време на цялото си пътуване. Пътищата в Хърватска са платени, няма винетка, но състоянието на пътната им мрежа е отлично, а пътуването е приятно и спокойно, така да се каже, не е рали както на българските и словенските магистрали! Националната им валута е куна, която през септ. 2010 се равнява на 3.7 лева, 7.2 евро. Навсякъде, по къмпинги, магистрали, пътища, заведения може да се плаща с кредитна карта, така че и да нямате кеш, ще оцелеете; даже ще имате привилегията да не търсите change бюро ;))

А сега позволете ми да бъда Ваш екскурзовод из Хърватска в следващите пътеписи, разкриващи различни приказни места, част от екскурзията